Masaüstü Uygulamalardan Online Uygulamalara Geçmek?

Günümüzde bile birçok web tabanlı uygulama hala masaüstü uygulamaların verimliliğini yakalayamamıştır. Örneğin, GoogleDocs ya da Zoho henüz bir Microsoft Office ya da OpenOffice gibi hızlı ve verimli çalışmamaktadır.
Öte yandan Gmail, pek çok eposta istemcisinin Google Reader da pek çok rss istemcisinin yerini almaya adaydırlar.
Web uygulamalarını masaüstü uygulamalarından geri bırakan ve kısa sürede çözümlenemeyecek olan en büyük sorunlar tarayıcı kısıtlamaları,güvenlik riskleri,gecikmeler,çevrimdışı erişimin bulunmamasıdır.
Fotoğraf albümü olarak Picasa ve diğerleri de resim görüntüleyicilri geride bırakmışlardır.
GLIDE OS denen sanal işletim sistemi farklı yerlerden nete erişenler için 10 GB alan v birçok uygulama sağlamaktadır.(daha önce de bahsetmiştim.)
Ansiklopedi,takvim,organizer,sözlük,finans,haritalama,basit oyunlar,sohbet alanlarında da gelişmeler vardır. Özellikle firefox ile entegre çalışan meebo üzerinde durmak istiyorum .

web cam desteği bile bulunan ,köşede sesli ve görsel uyarılar veren bu sıradışı eklenti hakkında bir yazı da burada...
Ayrıca Google Presenter'ın epey geliştirildiği ,şablonları bulunduğu ve tam ekran desteğinin de olduğu unutulmamalı.
Bu olaya Cloud Computing denilmekteymiş ben de buradan yeni öğrendim,bu yazıya da bi bakın derim ..Ayrıca yakında Micrtosoft da Windows Cloud diye bi şey çıkaracakmış....
Photoshop alternatifi cloud uygulamaları için de buraya

0 yorum var: